Londýn a Portugalsko

17. říjen 2017 | 01.34 |

3.10.2017, den 1
Londýn

Na letišti v Praze jsem toho moc nenaspal. Po příletu na Stansted jsem se co nejvíc obklékl, protože venku byla pořádná zima. Pak jsem dal batoh do úschovny a odjel do města. Tam byla pořád zima. Klepal jsem se a chodil ulicemi. Pozoroval jsem život města, prošel se po nábřeží a navštívil nějakou vyhlídku. Pak jsem se zúčastnil pěší prohlídky s průvodcem. Prošli jsme královskou čtvrť a já se dozvěděl  trochu něco nového. Mezitím se mírně oteplilo. Skoro by si člověk mohl myslet, že by snad bylomožné sundat si bundu. Pak jsem se toulal dále. Pomalu se přiblížil večer. Tím se objevily lepší podmínky pro zajímavé fotky, ovšem byla čím dál větší zima. Už předtím jsem byl trochu nastydlý,tohle tomu moc nepomohlo. Pak přišel čas odjezdu zpět na letiště. Najít místo na přespání nebylo snadné, všude ležela spousta lidí.

4.10.2017, den 2
Faro

Spaní nebylo nic moc. Z různých důvodů (třeba úklid) mě několikrát vyhodili z mého místa. Pak jsem odletěl do Portugalska, do Fara. Když jsem tam přiletěl, konečně bylo teplo,bundu i mikinu jsem mohl zahrabat někam hodně hluboko. Autobusem jsem odjel do města a ubytoval se v hostelu. Pak jsem se šel projít uličkami města. Odešel jsem mimo turistické oblasti navštívil jednu z restauraací na trhu. Jídlo bylo  fajn, na číšníkovi bylo špatně skoro vše. Asi byl na školení v Arménii, tam to taky umějí podobně. Pak jsem dál chodil městem. Začalo  mi být špatně. Ha - nejen nic neuměl, ale ještě mě i otrávil. Vrátil jsem se na hostel prospat se trochu. Pak jsem vstav podvečer na nejlepší světlo na focení. Už mi bylo docela dobře, prošel jsem si staré město a přístav. Pak jsem se vrátil a strávil večer se spolubydlícími na střešní terase.

5.10.2017, den 3
Faro-Lagos

Ráno jsem si opět prošel staré  město a nasnídal se v parku. Prohlédl jsem si katedrálu a podíval se z její věže. Pak jsem se vrátil na hostel, zabalil si a šel na nádraží. Tam byla obrovská fronta, se kterou jsem vlak nemohl stihnout. Zjevně to však bylo jen na vyděšení cestujících,protože na poslední chvíli se otevřela další okénka. Nádraží bylo tak moderní, že informační systém fungoval tím zpsůobem, že výpravčí řekl: "Kdo jedete tam a tam, pojďte za mnou." Za dvě hodiny jsem byl ve městě Lagos. Po  nábřeží řeky jsem šel k hostelu. Cestou jsem minul davy turistů a spoustu stánků. Pak jsem zase vyrazil do uliček. Pěkné byly, ale opět plné turistů. Pidveřer jsem šel k moři, podívat se na útesy a západ slunce nad nimi. Pak jsem poseděl s lidmi z hostelu, se kterými jsme následně vyrazili do barů. Jeden měl zajímavý systém - házelo se kostkami, kdo hodil víc než barman, měl drink zdarma. Bylo to fajn, měl jsem dvě šestky.

6.10.2017, den 4
Lagos

Včera jsem přišel docela pozdě, takže jsem podle toho i vstával. Nespěchal jsem a v klidu si prošel uličky. Pak jsem si zašel na oběd. Vybral jsem si rýži s chobotnicí a netušil, co to bude. Byl jsem docela překvapen, když jsem dostal celý kastrol. Pak jsem šel zas na útesy, s jiným, odpoledním světlem, a taky na jinou část. Večer jsem zase poseděl se spolubydlícími, ale šel spát docela brzy.

7.10.2017, den 5
Lagos-Lisabon

Prošel jsem klidným ranním městem, navštívil rybí trh a pak došel na autobusové nádraží koupit si jízdenku. Před odjezdem autobusu jsem si ještě prohlédl trh poblíž. Cesta trvala čtyři hodiny. Metrem jsem dojel do centra a ubytoval se. Pak jsem měl  domluvený sraz se spolužákem z Matfyzu, Filipem, který zde bydlí. Ten mě provedl centrem města, navštívili jsme několik čtvrtí a různé vyhlídky. Mezitím jsme viděli tramvaje, lanovky a tuk tuky. Prostě všechny možné atrakce. Večer jsme zašli na pivo.

8.10.2017, den 6
Lisabon

Ráno jsem začal docela brzy, měl jsem v plánu výlet za město. Jel jsem vlakem do vesnice Sintra. Ta je plná turistických atrakcí. Je to nejen pěkná  vesnice v hornaté  krajině, ale je tam i spousta zámků  a dalších staveb. První zámek jsem si prohlédnul zvenku, pak jsem vyrazil vzhůru do vyšší části vesnice. Strmými uličkami s výhledy jsem prošel vesnici. Za ní jsem navštívil zahradu plnou podivných staveb, tunelů, kašen a dalších vyhlídek. Cestičkou jsem pokračoval do lesů a na kopec a dál a dál, kde hradu, odkud jsem viděl celéokolí, včetně části Laisabonu a pár dalších zámků. Důkladně jsem si prošel hradby a vrátil se dolů do vesnice  a odtud zpět vlakem do Lisabonu. Přestěhoval jsem si věci na nové místo, do party hostelu, nemám už v plánu vstávat tak brzy. Poseděl jsem se spolubydlícími a pak jsme  vyrazili do společně do barů.

9.10.2017, den 7

Vstával jsem později, což odpovdalo času mého návratu. Prošel jsem si centrum, podobná místa jako předevčírem, ale teď jsem si je v klidu obešel na nafotil. Lanovky a tramvaje a podvečer úzké strmé uličky čtvrti Alfama. Večer jsem s Filipem zašel na pivo na vyhlídku nad městem. Potom jsem se vrátil do hostelu a opět se spolubydlícími navštívil pár barů.

10.10.2017, den 8
Lisabon-Óbidos

Dopoledne jsem se vydal tramvají podél řeky do čtvrti Belém. Tam jsem navštívil kostels hrobem Vasco da Gamy, památník objevům a prohlédl si prastarou věž. Naobědval jsem se a vrátil se zpět do centra. Pak už jsem si jen vyzvedl věci a odjel metrem na autobusové nádraží. Odtud jsem jel do vesničky Óbidos. Přijel jsem rovnou k vysokým hradbám. Uličkami jsem došel k hostelu kousek za vesnicí a pak se hned vrátil zpět. Vesnička na vrcholku kopce je tvořena úzkými uličkami lemovanými barevnými domky. Celá se dá obejít po hradbách. Zjevně tu mají velkouůdveru v návštěvníky, že se jim podaří nespadnout, protože tu není ani náznak zábradlí. K večeru tu nebyli už skoro žádní lidé. A po setmění pokryla vesnici mlha.

11.10.2017, den 9
Óbidos-Coimbra

Ráno jsem zaše šel do vesnice, abych si ji prohlédl za denního světla. Tentokrát byla plná turistů. Když jsem si ji dostatečně užil, vrátil jsem se pro věci odjel autobusem. Spojení do mé další destinace, města Coimbra, je odtud trochu komplikovanější, se třemi přestupy. Na každý jsem měl skoro hodinu, takže jsem si i prohlédl tato městapo cestě. V mé destinaci jsem došel do hostelu. Docela mě překvapilo jaho krásné vybavení. Pak už jsem se vydal podívat do města. Prošel jsem si hlavní atrakce, dvě katedrály, nádvoří univerzity, pěkné výhledy a strmé uličky plné společensky kritckých nápisů.

12.10.2017, den 10
Coimbra

Docela brzy jsem šel na autobusové nádraží a odtud odjel k ruinám římského města Conímbriga. Tam jsem začal nejprve muzeem a pak ruinami. Nebyly příliš rozlehlé, ale zachovalé mozaiky byly velmi pěkné. Po prohlídce jsem se vrátil do Coimbry. Navštívil jsem historické budovy univerzity, včetně několika odborných muzeí. Pak už se přiblížil večer. Prošel jsem si dalších pár vyhlídek a uliček, a pak se vrátil do hostelu.